Pojednání o duchovní cestě
Na duchovní cestě jde o očistu vědomí. Každá duchovní cesta to popisuje
trochu jinak. To je ono křesťanské blahoslavení chudí v Duchu, neboť jejich je Království Nebeské, neboli ti,
kteří nejsou vnitřně připoutaní k hmotě a vědomí neobsahuje haraburdí
představ neboli ještě přesněji blahoslavení jsou ti, kteří mají očištěné
vědomí. Tím vnímají Boha, což je čistá Energie a Blaženost.
Bůh je jeden a vede k Němu mnoho cest. Jóga je spojení Atmánu s
Paraátmanem neboli spojení člověka s Bohem. Každá pravá duchovní cesta
vede k tomuto Spojení a nakonec Sjednocení. Očista, Spojení a
Sjednocení.
Vazba vědomí na hmotu vědomí zužuje a znečišťuje, což vede k úvaze, že
všichni materialisti jsou svou povahou omezenci a jejich smysl je pobíhání
ve fyzické rovině a sbírání dojmů, čímž se vědomí jen čím dál víc
znečišťuje, což je duchovní pád, který zákonitě vede do podlidských úrovní
plných temnoty a utrpení. A nejhorší je, že k tomu nutí i všechny ostatní,
zejména své děti a ještě se plácají po rameni, jak to všechno zvládli a
jací jsou machři. Jejich "odměnou" je příšerná hrůza z temnoty smrti,
protože se zcela vzdálili Jasu Vědomí neboli Dharmakáji. Například
duchovní člověk před odchodem z těla má intenzivní vize Dharmakáji neboli
Boha, což je provázené nádhernými Blaženostmi a Poznáním a duchovně padlý
člověk zotročený pudy se znečištěným vědomím má příšerné vize Temnoty
Avíči.
Takže důvod, proč se snažit očišťovat vědomí od všech představ a vnitřních vazeb na hmotu (například nošením křišťálu), je, aby se vytvořily lepší podmínky pro
vnímání Světla Dharmakáji.
A to už je velká odměna na duchovní Cestě.
Pomocí rozvíjení milující laskavosti se člověk přibližuje k Jasu
Dharmakáji, takže je to velmi doporučované. Mravní pravidla obecně mají
sloužit k oslabení vazeb na hmotu na jedné straně a zesílení Spojení s
Bohem (duchovní úrovní) jako Zdrojem veškeré Radosti na straně druhé.
Buddha řekl, že každé duchovní učení, které obsahuje mravní pravidla
(neubližování, pravdivost, nepudovost, nekradení a nehromadění) vedoucí k
vytvoření lepších podmínek pro vnímání Jasu Dharmakáji na nižším stupni a
sjednocení s Dharmakájou na vyšším stupni, jsou pravé duchovní učení.
Radost, Světlo a Štěstí samozřejmě pramení z Dharmakáji a nikoliv z hmoty.
Tragédií běžného člověka je přesvědčení, že hmota je zdrojem radosti a
štěstí a nikoli očištěné vědomí vnímající Světlo Dharmakáji, a proto se k ní ještě snaží co nejvíc
připoutat, čímž ztrácí zbytky čistoty, která byla jejich spojením se Světlem a Štěstím Dharmakáji někde na podvědomé úrovni a ještě k tomu nutí
ostatní.
Proto Osvícení mohou říct, že vládne strašlivá Nevědomost Kalijugy, která
vede k hrůznému utrpení mnoha živých bytostí.
Proto je dobré postupně produchovňovat tělo a očišťovat vědomí a nesnažit se jako duchovní i
světští nevědomci vnucovat lidem jakési zákazy, přikázání a povinnosti,
které nevedou k očistě vědomí a tudíž jsou z duchovního hlediska úplně
bezcenné a jen zvyšují utrpení ve fyzické rovině.
Jelikož tělo je součástí duchovního úsilí, je dobré je na duchovní cestě
pročisťovat tím, že vyšší stavy radosti, štěstí a Blaženosti sdílet s
tělem. Doslova koupat tělo v Nebeských blaženostech znovu a znovu každý
den. Tím se tělo postupně mění na Nebeské a pak i Oslavené. Ásany, očisty
a půsty jsou pouze přípravnou fází tohoto duchovního procesu neboli
produchovnění těla.
Technika koupání těla v Nebeských blaženostech (sdílení těla s vyššími
stavy štěstí a radosti) neboli "očistění svého roucha" je očistný duchovní
proces, který vrcholí v Osvícení.
Hrubé utrpení se odstraňuje meditací a jemné utrpení se rozplyne ve Světle
Osvícení